torsdag 29. oktober 2009

Hoste


Har akkurat kommt hjem fra de to tanteongane mine, Ingrid og Julie.

De e begge syke. Ingrid har den femte barnsykdom og Julie har krupp, så hu hoste någe heilt enormt!

Tenkte eg sko gi dåkk som har småonga ett lide råd hvis de har kraftig og irriterende hoste. Et råd som Haas, legen der eg jobbe gir te de ongene som hoster. Barn ska ikkje ta den hostesaftå som ofte gir oss voksne effekt. Derfor e d greit å få ett lide kjerringråd.
Kok opp litt vann i ei lite gryte. Tilsett 1 ss olje og 1 ss sukker. Kok opp og gi det temperert(selvfølgelig) med ei teskjei.

3 kommentarer:

Helge sa...

Håh, det må ver styrkedrikken, d ska me testa neste gong ege heima mona, varmt vatten,- olja å sokkar....snadder! Eg smage hvis du gjer d :)

sandra sa...

takk for nytti tips- d komme godt me vettdu:) men hb me sleppe nå i disse tider. ka meine has om vaksinering på barn? svine infl tenke eg på. e veldi i tvil ka eg ska jør faktisk! me tanke på bivirkninger.

gerd solveig sa...

Du ser meg ud som ein host.