fredag 9. oktober 2009

Ein liden oppfordring på ein flott fredag!

Det e anbefalt at me alle tar tilskudd av tran daglig, fra ein e 4 uker og live ud.
Tran inneholde næringsstoff som er viktige for optimal utvikling, og den hjelper deg til å holde deg frisk. Jaaaaaa så bra!!



Igår kveld va me på besøk hos Jaran, Tone og Ørjan. Jaran viste oss virkelig koss m ska gjer når me ska ta tran. Bare se her..... GAP OPP! E han kje skjønne!?


Eg for min del foretrekke tran i kapselform. Klarer ikke den fiskesmaken...... Siden de inneholder akkurat det sama e dette et godt alternativ.


I vår når eg og Elin var i Bergen på besøk hos Irene, måtte me ta kver vår skjei med tran til frokost. Off det var ikke mye godt, men det gjorde godt! Så viss du lure på någe angåanne tran, e d bare å stilla spørsmål te Irene, hu e expert!!

Ta tran du og, og bli me på "tran-laget" te meg og Irene! D vil gjer deg godt!

Ha en god helg, og en forsatt nydelig fredag i høstværet!


NB! Anbefalt dagsdose for barn og voksne er 5ml. For spedbarn anbefales det å begynne med 2,5 ml med en gradvis økning til 5 ml innen 6mnd. alder. Möller’s Tran selges i dagligvarebutikker og Apotek over hele landet.

12 kommentarer:

Tran-Irene sa...

Haha :) JAAA, velkommen på tranlaget!! Må meddele at eg har lagt meg til ein noe spesiell (u)vane på tranfronten de siste ukene.. Isteden for å ta den med skjei drikke eg rett av flaskå! Doseringå blir så som så av og t for å sei d sånn.

;)

gerd solveig sa...

Tran e kje tingen altså!! Fysj`a meg!

Irene e jo harde på an- komt langt i prosessen. "Drikke rett ifra flaskå"- d må ver forbildet!:)

Tran-Irene sa...

Tips til trantakingsprosedyre om ein syns tran er ekkelt:

1) Fyll et glass med appelsinjuice

2) Hent ei skjei, dypp den i glasset med appelsinjuice slik at en liten dråpe juice blir liggende på skjeia

3) Hell tran i skjeia og nyt blandingen!

4) Drikk glasset med appelsinjuice

Monas verden sa...

Haha, den va konge du!!
Hadde eg aldri kommt på:)

sandra sa...

5ml- e d ei ss?? t bejamin åg lixom??

Monas verden sa...

Eg vett faktisk ikkje heilt.
Men eg tror d=)

Håkon sa...

Det smaker tran, men det er det som funker! Usjameg seie nå eg. Nei takka seg te dei deilige vitaminbjørnane min =)

Håkon sa...

Det smaker tran, men det er det som funker! Usjameg seie nå eg. Nei takka seg te dei deilige vitaminbjørnane min =)

evy... sa...

Sana Sol!

Irene sa...

Verken vitaminbjørner eller sana sol inneholde omega-3..!

evy... sa...

MEN, d smage jo så godt! og en sleppe å gulpa tran resten av dagen;)

Monas verden sa...

Ta tran før du legge deg, då sleppe du å gulpa tran=)