lørdag 24. oktober 2009

På tide å sette høstløken!

Til tross for den kalde vinden her oppe i hålandsmarka idag, har jeg fått 110 løker i jorden!
Gleder meg til de blomstrer til våren! Det er alltid så kjekt!!


Her kommer noen tips om hvordan en skal sette høstløker for deg som lurer på det:
1. Reis til en blomsterforhandler i september/oktober og handle inn de sortene du ønsker.
2. Tenk nøye ud kor og koss de ska stå.
3. Les på pakningsvedlegget når løkene skal settas, kor dypt, avstand og kor ti de komme te å blomstra.
4. Få løkene i jorda og sett deg i sofaen og vent te de spire på te våren! D e ein glede=)

Nå er det på høy tid å begynne å planlegge neste år folkens! Så løp og kjøp!

Ha ein forsatt go lørdag!

6 kommentarer:

Helge sa...

Dette va sykt hjelpsomt, har alltid lurt på det. Nå kan eg endelig planta på gamle løgane eg har.

Gretty sa...

æg føle meg ganske så husmor, men blomsterløker he æg ingen kunnskap om! gode motivasjonsblogg! :)

gerd solveig sa...

GLEDE meg t me får hage!!! :)

sandra sa...

nei dette e nytt for meg åg!! godt eg vett kem så ska hjelpa når me får oss hage å hus:)

Jane sa...

Å kjære tid mona.. takk for den dårlige samvittigheten..:)

Monas verden sa...

Helge: Ja innlegge va spesielt te deg=)
Grete og Sandra: Gi gjerne beskjed om du trenge hjelp. E ikkje så dreven eg heller altså. men kan lere vekk d eg kan=)
Gessa: hage e veldi koselig, utenom å luga!
Jane: De selge forsatt løker, bare løp og kjøp. Kanonkjekt når våren komme